‘илософские ювелирные украшени¤ от √олоты »вана


¬≥дгук на зас≥данн¤

ѕрисутн≥ 25 людей.

«ас≥данн¤ ви¤вилос¤ одним з найц≥кав≥ших за останн≥й р≥к. Ѕуло представлено дв≥ допов≥д≥: √олоти ≤вана ≥ јленьковоњ ёл≥њ (ЅЇларусь). ѕерша допов≥дь мала грунтовний анал≥тичний характер ≥ м≥стила огл¤д найнов≥ших тенденц≥й у макросоц≥альних процесах. Ѕуло вид≥лено так≥ базов≥ феномени ¤к комп' ютер≥зац≥¤, монетар≥зац≥¤ ≥ глобал≥зац≥¤.  омп' ютер≥зац≥ю допов≥дач запропонував розгл¤нути у перспектив≥ маркс≥вського пророкуванн¤ щодо “знищенн¤ прац≥”, тобто зв≥льненн¤ людини в≥д механ≥чноњ нетворчоњ роботи. ¬ певному сенс≥ цей прогноз отримуЇ свою реал≥зац≥ю. ћонетаризац≥Їю допов≥дач спробував означити процес генерал≥зац≥њ соц≥окультурноњ функц≥њ грошей ≥ њхн≥й перех≥д у статус “ун≥версальноњ мови”. ќсобливо ц≥кавим був анал≥з зв' ¤зку м≥ж грошима ≥ часом, де грош≥ були представлен≥ своЇр≥дним буттЇвим екв≥валентом, а в≥дтак змодельована асоц≥ац≥¤ з хайдеггер≥вським “Ѕутт¤ ≥ час”. ўо ж до глобал≥зац≥њ, то цей аспект було представлено у контекст≥ макроеконом≥чних процес≥в. «окрема, проанал≥зовано утвердженн¤ розпод≥лу на центр та перифер≥ю та можлив≥ насл≥дки такоњ пол¤ризац≥њ. «агалом, змальован≥ тенденц≥њ ви¤вилис¤ вельми похмурими, хоча допов≥дач ≥ п≥дкреслив можлив≥сть ≥ необх≥дн≥сть активного втручанн¤ в окреслений х≥д под≥й.

ƒруга допов≥дь мала ф≥лософсько-есењстичну форму, хоча м≥стила не менш глибок≥ спостереженн¤ щодо найсучасн≥ших тенденц≥й розвитку соц≥окультурноњ ситуац≥њ. Ѕуло запропоновано до розгл¤ду так≥ нов≥ соц≥о-антрополог≥чн≥ модел≥, ¤к “людина публ≥чна”, “людина в≥ртуальна”та “людина сексуальна”. ѕричому ус≥ три модел≥ анал≥зувалис¤ кр≥зь призму проблеми душевного бутт¤ людини в сучасн≥й культур≥. “ак публ≥чн≥сть було представлено ¤к позбавленн¤ людиною свого власного душевного св≥ту. ћ≥сц¤ дл¤ приватного в сучасн≥й культур≥ майже не залишаЇтьс¤. ¬≥ртуал≥зац≥¤ людського бутт¤ по-новому актуал≥зуЇ проблему самотност≥ ≥ люд¤ност≥. “ехнолог≥зац≥¤ сусп≥льства ≥ поширенн¤ комп' ютор≥в в певному в≥дношенн≥ ставить п≥д загрозу не лише душевний зр≥з людського бутт¤, але й людський розум в ус≥й його неоднозначност≥ й антином≥чност≥. ўо ж до сексуал≥зац≥њ культурного виробництва, то цей процес неодноразово анал≥зувавс¤ в зах≥дн≥й л≥тератур≥. ¬ даному ж випадку сексуальн≥сть допов≥дач представив через зм≥ни в культурн≥й сем≥отиц≥. ¬арто зауважити, що друга допов≥дь супроводжувалас¤ “л≥ричними в≥дступами” — своЇр≥дними поетичними коментар¤ми, що отримували дружн≥ оплески аудитор≥њ.

ѕ≥сл¤ двох п≥вгодинних допов≥дей в≥дбулась жвава дискус≥¤, що засв≥дчилла усю неоднозначн≥чсть ≥ в той же час актуальн≥сть тематизованих в допов≥д¤х проблем.

 

¬се публикации философского клуба

 

Хостинг от uCoz